הרב חנניה צ'ולק בריאיון ראשון: "לא נפגשתי לאחרונה עם מרן שר התורה"

אסתי פלד No Comments on הרב חנניה צ'ולק בריאיון ראשון: "לא נפגשתי לאחרונה עם מרן שר התורה"

יו"ר ארגון "עזר מציון" הרב חנניה צ'ולק שהתגלה כחולה קורונה, בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' סיפר על מצבו, "ב"ה מרגיש טוב ללא חום וללא שיעולים, אבל הגוף כואב" | על מקור ההדבקה: "מסתובבים בנינו הרבה נשאים שאינם יודעים". הרב צ'ולק הוסיף, "עדכנתי את כל מי שנפגש אתי". והמסר שלו בעקבות המגיפה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ארגון "עזר מציון" הרב חנניה צ'ולק בריאיון ראשון הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן לראשוה מאז התגלה כי הוא חולה קורונה. בפתח בריאיון אמר הרב צ'ולק לכל הציבור המודאג כי מצבו טוב, "אני ב"ה מרגיש טוב ללא חום וללא שיעולים, הגוף כואב אבל סך הכל מרגיש טוב. אני מודה לכל אלו שדואגים לשלומי",  הודה יו"ר עזר מציון.

על תהליך ההדבקה הבהיר הרב צ'ולק, "מאוד קשה לדעת ממי נדבקתי. נפגשתי עם כ"כ הרבה במספר מקומות", הרב צ'ולק הוסיף, "מסתובבים בינינו הרבה אנשים עם קורונה שלא יודעים מזה. מה שאנחנו יודעים עשיתי את הכל הודעתי לכולם שנפגשו איתי". בכדי שיכנסו לבידוד. ואכן ר"ע בני ברק רובינשטיין ומנכ"ל העירייה נכנסו לבידוד עקב כך.

על ההנפצות השקריות כביכול הרב חנניה נפגש לאחרונה עם מרן, מבהיר צ'ולק, "לא הייתי במגע עם שר התורה מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי בשבועות האחרונים" הזים צ'ולק את השמועות והוסיף, כי "בדרך כלל אני נפגש אתו יותר".

הרב צ'ולק העביר מסר לציבור בעקבות המקרה האישי שלו, "אני לא רוצה לומר לציבור מה לעשות. אבל יש לנו מצוות ו"נשמרתם" שספק שלה שזה פיקוח נפש דוחה את כל התורה. אנחנו על מצות כ"כ מדקדקים, כמו במצות כ"כ מנסים שהמצה תעמוד בזמן. שם כתוב רק "ושמרתם את מצות". אבל התורה כותבת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

עוד הוסיף הרב צ'ולק, "כ"כ כואב לראות במוסדות התורה שאין את קול התורה, אין ילדים שיזעקו 'יהא שמיה רבה' בקול גדול לא שומעים אותם ועכשיו הולכים לסגור את כל בתי הכנסת".

"זו גזירה נוראה של הקב"ה שהוא רוצה שנתקרב אליו" אמר הרב חנניה והוסיף, "אבל הכל צריך לעשות ללא לחץ צריך לשמור על הכללים אבל לבוא בשמחה לאירוע הזה ולא לבוא עם לחץ לילדים. חשוב מאוד האווירה בבית".

לנצל את הזמן בבית, "עכשיו יש לנו הרבה זמן פנוי בבית, וזה הזמן לנצל ללמוד ולקחתי דברים שלא למדתי בחיים, עכשיו יש לי זמן ללמוד. יש לנו תורה כ"כ יפה ויש לנו עניין להתקרב להקב"ה".

המגיפה שפוקדת את כל העולם, "רחמנות מה שקורה בעולם מעשי ידיו רואים מה קורה שם. נפטרו הרבה אנשים מיוחדים ובקהילות היהודים בעולם מצב ממש קשה. אני לא יודע אם המשיח בא או לא. אבל צריך לחטוף מצוות. מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים".

לסיום ייעץ הרב צ'ולק כי גמילות חסדים עכשיו יכולה להיות בדמות עזרה טלפונית, "יש אנשים שיש להם בעיות נפשיות, אפשר לחזק אותם בטלפונים. צריך להרבות באהבה ואחווה ואחדות בעם ישראל", עוד הודה הרב צ'ולק לארגוני החסד, "כל הארגונים עושים עבודת קודש וצריך להודות להם על כך".

 

 



0 תגובות